رابطه دلار با قیمت آهن

بولت کاران

مجموعه تخصصی ساخت و توزیع آهن آلات صنعتی و ساختمانی

بر اساس این که امروزه دلار واحد پولی فراوانی از مبادلات بین المللی می باشد ، به همین دلیل تغییرات آن می تواند تآثیر مستقیمی را بر بهای تمام شده تبادلات داشته باشد.در بازار آهن با وجود صادرات و واردات های بزرگی که در این حیطه انجام می شود ، قیمت دلار می تواند تآثیر قابل توجهی بر روی قیمت آهن چه درحد فرامرزی و چه در حد داخلی گذارد. در این مقاله به رابطه دلار با قیمت آهن می پردازیم.

رابطه دلار با قیمت آهن
رابطه دلار با قیمت آهن

به راستی وقتی که ارزش ارز فزونی پیدا می کند ، بهای پولی یک کشور یا به طور مثال بهای ریال کاهش پیدا می کند و نرخ های داخلی محصولات کشور نسبت به بهای جهانی که برای هر محصول در نظر گرفته شده است کاهش بسیاری پیدا می کند.این کاهش نرخ پول ملی ما باعث می شود که خرید کالا از کشور ما که بهای پول پایینی پیدا کرده است برای خریداران خارجی بسیار سود آور و اقتصادی باشد ، اما به علت سود بسیار کمی که از بازار های خارجی نصیب صاحبان کارخانه خواهد شد باعث می شود که آن ها به خاطر جبران ضرر های وارد شده قیمت کالا های خود را در بازار های داخلی به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهند که این کار سبب وارد شدن ضرر های بسیار زیادی به کارخانه داران و خریداران داخلی می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاع از قیمت آهن و محصولات ذی ریط آن با شماره های مندرج در سایت با کارشناسان مجموعه ی بولت کاران تماس حاصل فرمایید.