لوله درز مخفی

بولت کاران

مجموعه تخصصی ساخت و توزیع آهن آلات صنعتی و ساختمانی

مطابق با استاندارد ISIRI 3574، لوله هایی با نام لوله درز مخفی عرضه میشود. نوعی لوله درز جوش (لوله درزدار) هستند که بعد از جوشکاری درز طولی تحت عملیات کشش گرم قرار می گیرد. گاها نیز درز جوش لوله با استفاده از سنگ فرز از بین می برند؛ که این کار فقط از لحاظ زیبایی و تمیز تر شدن سطح لوله کاربردی می باشد.

کاربرد لوله درز مخفی

لوله درز مخفی به اندازه لوله های بدون درز مقاومت ندارند و معمولا نمی توان به عنوان یک لوله فشار قوی ( فشار قوی، به فشارهای کاری بیش از 20 بار می گویند.) روی آنها حساب کرد، به جز آنکه با محاسبات دقیق برای فشار کاری بالا طراحی و تولید شده باشند. 

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید یک لوله درز مخفی است یا نه، می توانید با بررسی کردن سطوح داخلی لوله به این مورد پی ببرید. معمولا درز جوش لوله از داخل نمایان تر است..

لوله های بدون درز که قطر بالای “24 دارند، در بازار موجود نیستند و این سایز از لوله ها یا به صورت درزدار هستند و یا به صورت درزدار هستند و یا به صورت درز مخفی ساخته شده اند.

البته تکنولوژی و فناوری های بکار رفته شده در لوله های بدون درز تا سایز 42 اینچ در کشور آمریکا وجود دارد و شرکت های انگشت شماری توانایی ساخت آنها را دارند.