پیچ مهره آهنی

بولت کاران

مجموعه تخصصی ساخت و توزیع آهن آلات صنعتی و ساختمانی

پیچ و مهره آهنی چیست؟

پیچ و مهره های آهنی معمولا در کلاس های 4.6 و 5.6 تولید میشوند و ساختار نرمی دارند. از پیچ و مهره آهنی در صنایع مختلفی استفاده میشود؛ و همچنین به دلیل درصد کربن کمی که در ترکیب آنها وجود دارد نرم هستند و بر اثر نیرو و فشار زیاد به راحتی خم میشوند. این محصولات معمولا همراه با دنده درشت و به صورت تمام دنده ساخته میشوند، زیرا نرم بودن متریال به کار رفته در آنها موجب میشود تا در اثر اعمال نیرو دنده ها صاف شوند و بنابراین دنده های ریز خیلی سریع تر از بین می روند. 

قیمت پیچ و مهره های آهنی تقریبا پایین است و این به دلیل متریال ارزان استفاده شده و عدم فرآیندهای عمل آوری سطحی می باشد که شامل افزایش سختی سطی ناشی از عملیات گرمایشی و سرمایشی است. سطح پیچ و مهره های آهنی که بر روی مرکز آنها یکی از کدهای 4.6 و 5.6 نوشته شده است، معمولا با لایه ای از فلز پوشیده میشود که به آن گالوانیزه می گویند. نوع آبکاری پیچ و مهره شش گوش آهنی از نوع گالوانیزه سرد می باشد.

آشنایی با گریدهای مختلف پیچ و مهره شش گوش آهنی

در حالت کلی پیچ و مهره شش گوش آهنی در گروه پیچ و مهره های صنعتی قرار نمی گیرد و آن هم به علت مقاومت پایین آنها در برابر نیروهای کششی است. پایین بودن تنسایل و مقاومت کششی پیچ و مهره آهنی، که به دلیل درصد پایین کربن در ساختار آنها می باشد؛ باعث میشود که همانند پیچ و مهره های استیل و خشکه که میزان سختی و مقاومت محیطی آنها در برابر زنگ زنگ زدن پیش از استفاده تست شده و با سزتیفیکت مورد استفاده قرار می گیرند، چندان مهم نباشد. در کل می توان گفت که دو گرید پیچ و مهره آهنی 4.8 و 5.6 از پرکاربردترین گریدها می باشند که تفاوت زیادی در تست ریپورت ها از لحاظ مقاومتی وجود ندارد.